Saturday, March 7, 2009

23. Februar: Bangkok, Wat Pho Børnene var glade for noget ordentlig morgenmad. Der var simpelthen alt hvad hjertet kunne begære inkl. nudler og ris. Efter morgenmaden gik vi ned og tog skytrain til floden. Morgenluften er hed og fugtig, der laves mad ved gadekøkkenerne, så der lugter en del af hvidløg. Det er lidt for tidligt til at vi synes at det dufter. Heldigvis var der air condition (AC) i toget. Nede ved floden tog vi en båd op til Wat Pho. Børnene var meget facinerede over alle de sko der lå i vandet. Der er meget at se på når man sejler. Alt fra blikhuse der er ved at falde i vandet til luksushoteller og templer. Da vi stod af båden skulle vi forbi en del boder med tørret fisk. Tror I det lugter i 30 graders varme? Sofie brugte sin hårbøjle som næseklemme. Vi kom hurtigt videre. Vi kom op til Wat Pho der er en kæmpe liggende Bhudda. Der var 108 skåle som man kunne lægge mønter i. Det vil give et langt og sundt liv. Det skulle vi selvfølgelig prøve. Bagefter gik vi ud i en park. Vi ville egentlig ind og se Grand Palace, men børnene gik helt ned i varmen, så vi måtte konstatere, at vi kun kan klare en ting på en dag. Vi fandt en taxa og kørte tilbage til vores kvarter. Trafikken er temmelig kaotisk, så det tager sin tid, til gengæld sidder vi køligt så længe. Her gik vi i butikker (det er blevet nemt at overtale børnene til at handle, for der er AC). Bagefter gik vi tilbage til hotellet hvor resten af eftermiddagen blev tilbragt ved og i poolen. Vi spiste aftensmad på en lokal thai restaurant, og fik ganske god mad. Det var et godt sted med udsøgt service. Alle er så venlige. Gustav lavede sjov med kokken.